Om foreningen

Middelalderdagene på Voergaard arrangeres hvert år af foreningen Voergaard Levende Historie.

I 2002 bad en gruppe lokale mennesker fondsbestyrelsen på Voergaard om lov til at genskabe Middelalderdage anno 1533 ved et årligt tilbagevendende arrangement. I løbet af foråret stiftedes foreningen Voergaard Levende Historie, som allerede samme år afholdt de første Middelalderdage på Voergaard Slot. Middelalderdagene er gennem årene blevet en populær og skønnet begivenhed. Middelalderdagene er baseret på foreningens medlemmer og deres frivillige arbejdskraft, og de er grundlaget for Middelalderdagenes eksistens.

Scroll to Top