Om foreningen

Middelalderdage på Voergaard Slot arrangeres hvert år af foreningen Voergaard Levende Historie.

I 2002 forelagde en gruppe lokale ildsjæle fondsbestyrelsen på Voergaard Slot ideen om at genskabe middelalderen anno 1533 ved et årligt tilbagevendende arrangement.

Derpå stiftedes foreningen Voergaard Levende Historie, som samme år afholdt de første Middelalderdage på Voergaard Slot.

Foreningens mission er at skabe et inspirerende fællesskab, hvor medlemmer får mulighed for at dygtiggøre sig med håndværk, håndarbejde og andre sysler.

Middelalderdage på Voergaard Slot er til stadighed baseret på frivilligt arbejde fra foreningens medlemmer og andre tilknyttede aktører.

Scroll to Top